Twój bank nigdy nie zapyta o login i hasło!

Ktoś z Twojego banku dzwoni z informacją, że na Twoim koncie wykonano właśnie podejrzaną transakcję?
Oczywiście żadnej transakcji nie wykonałeś, a zdolny socjotechnik, który wcale nie pracuje w banku wprowadza Cię coraz głębiej w meandry Twojej rzekomo niebezpiecznej sytuacji, która według osoby po drugiej stronie słuchawki może Cię kosztować wszystkie Twoje oszczędności.
Kilkanaście zdań później dowiadujesz się, że Twoje środki mogą zostać przelane na bezpieczny „techniczny rachunek”, na którym Twoim pieniądzom nic się nie stanie.
Na Twój adres email, którego być może wcale nie podawałeś w banku otrzymujesz umowę przekazania środków na ów rachunek.
Czy myślisz, że Twoje pieniądze właśnie stały się bezpieczne?
Otóż wręcz przeciwnie, padłeś ofiarą manipulacji i oszustwa. Bank nigdy nie zachowa się w ten sposób, nie poprosi Cię o login i hasło, nie zaproponuje przelewu na „bezpieczny rachunek” jako sposób na ochronę Twoich środków. Jest to inna wersja oszustwa „na policjanta”.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie przedstawiając się jako pracownik banku, najlepiej poprosić o dane, rozłączyć się, na stronie banku sprawdzić numer kontaktowy i zadzwonić na niego opisując sytuację i przebieg rozmowy.
Wszelkie próby oszustwa należy zgłaszać – być może dzięki temu ktoś inny, dla kogo jest już za późno i stracił dorobek swojego życia będzie mógł odzyskać przynajmniej część pieniędzy.

A jeśli poszukujesz ukrytego majątku, pomoże Agencja Detektywistyczna PEGASUS Warszawa i Białystok

Published
11 lutego, 2023